20 wrz 2017

Jeśli za oknem deszczowo, to rozchmurzy nas ogród na Sycylii

Deszczowe, całkiem deszczowe kolejne dni sprawiają, że z przyjemnością oglądam zdjęcia zrobione 20 dni temu podczas wyjazdu na Sycylię. Podczas warsztatów fotograficznych miałam wiele okazji do odwiedzenia ciekawych ogrodów, które porażają intensywnością zieleni, zwłaszcza pod bezchmurnym, błękitnym niebem.
park w Taorminie
a w oddali widać Etnę...
Jest tu wszystko co kojarzy się z włoskimi ogrodami w sezonie wegetacyjnym: strzeliste cyprysy, szerokie juki, zieleń krzewów, błękit morza, mglista Etna.
Taormina ogród
dojrzewające owoce opuncji
Miałam przyjemność spędzenia dnia w Taorminie, która jest niewielkim, dość snobistycznym kurortem o wyjątkowym położeniu. Jak widać, miasteczko jest przytulone do wysokiego zbocza, na którym wybudowano wiele hoteli, pensjonatów i zwykłych domów. Do połowy XX wieku, było to spokojne i senne miasteczko, które obecnie przeżywa sezonowe oblężenie turystów.
Taormina park
zieleń i błękit
Jak zwykle w tłumnych miasteczkach, szukam spokoju w parkach, które zazwyczaj dają możliwość odpoczynku w zacisznych i zacienionych zakątkach. Podobnie jest i w Taorminie. Miejski park jest położony tuż za centralną, ruchliwą częścią centrum miasta, na tarasach ponad skarpą ze wspaniałym widokiem.
Taormina park
taras z widokiem na Etnę
Sam park nie sprawia wyjątkowego wrażenia, a potem zaskakuje. Jest całkiem duży, wąski i zróżnicowany w charakterze. Znajdziemy tutaj fragmenty "arboretum" z dość przypadkową kolekcją roślin tropikalnych...
Taormina park
imponujący gąszcz
...mamy też część z tajemniczymi, romantycznymi budowlami. Były one niegdyś miejscem, gdzie urządzano wieczorki taneczne i wystawiano pod gołym niebem spektakle. Faktycznie, jest w nich coś romantycznego...
Taormina park
romantyczne budowle zatopione w zieleni
...w tej części parku najbardziej podobały mi się bardzo filmowe, kamienne schody. Ich dekorację stanowią proste donico-wazony, w których rosną popularne tutaj "petardy" (ang. firecracker plant) czyli Ruselia equisetiformis.
Taormina park
ogród śródziemnomorski
 
Park w Taorminie jest mieszanką wielu stylów. Część dekoracyjna płynnie przechodzi w spokojna i monochromatyczna aleje drzew oliwnych, na których umieszczono pamiątkowe tabliczki.
Taormina park
wiekowe drzewa oliwne
Aleja oliwna prowadzi do pomnika żołnierzy zabitych podczas I wojny światowej. Nazwiska wielu z nich są wypisane na tych małych tabliczkach. To wzruszające, wiekowe drzewa oliwne zachowają pamięć na wieki o dawno zabitych mieszkańcach tego miasta.
Taormina park
pamięć trwa
I tak, pozornie nieciekawy miejski park odsłania swoje ciekawe oblicze, pozwalając nie tylko na chwilę odpoczynku ale także skłaniając do zadumy...
taormina park
takie wspomnienie - w sam naz na deszczowe dni
 
 
Taormina - kurort na Sycylii - więcej informacji tutaj
Byłam tam dzięki zaproszeniu na warsztaty fotograficzne Let me Italian You
 

13 komentarzy:

  1. Humor faktycznie się poprawił, na chwilę zapomniałam co jest za oknem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło popatrzeć na takie ciepłe widoczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam kiedyś w tym parku w Taorminie. Też szukałam tam odpoczynku od tłumów przewalających się miasteczku. Piękne widoki się stamtąd roztaczają. I było zupełnie pusto. Jakby inny świat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekiedy można być zadowolonym, że więcej ludzi chodzi po sklepach niż po parkach. Szkoda, że oni tracą możliwość tak cudnego odpoczynku, ale skoro tak wolą...

      Usuń
  4. Przecudnie... moje klimaty :-) I ta roślinność. A tabliczki na drzewach oliwnych... wzruszające.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Pani Magdo za wspaniałe zdjęcia, cudowną wycieczkę w bajkowy świat. Z wielką przyjemnością czytałam i oglądałam. To nieprawdopodobne, jak piękne miejsca są na naszej kochanej Ziemi.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. No kurczę... nie lubię palm i opuncji. W palmiarni tak, w ogrodach nie. Tak mam. Podoba mi się architektura i terakota

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja mam tak samo, jak Gaja, dodałabym jeszcze widoki. Miasteczko jest urocze, jeśli tylko uda się tam trafić w czasie, gdy turystów jest mniej.

    OdpowiedzUsuń
  8. thank you magda for wonderful pictures, wonderful trip to the fabulous world. I had great pleasure reading and watching. It is unbelievable how beautiful places are on our beloved land.

    หนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń

Nie wyrażam zgody na ukryte reklamy w komentarzach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...